Bilindiği üzere, tüm kamu kurum ve kuruluşlarında olduğu gibi belediyeler de, düzenli
olarak Sayıştay denetçileri tarafından denetlenir ve denetim süreci sonrasında tespiti
yapılan bulgular raporlanarak kamuoyuna açık bir şekilde duyurulur ve bu raporlar da
herkesin erişimine de açıktır.
Sayıştay tüm incelemelerini evraksal olarak yapar, evraksal anlamda ki tesbitleri ve
bulgularının düzeltilmesini ister. Sayıştay, tüm belediyelerde olduğu gibi
belediyemizde de yaptığı rutin ve dönemsel incelemelerinde düzeltilmesini talep ettiği
bulgular ve eksiklikler tespit etmiştir.
Sayıştay’ınn tespit ettiği bulgular çoğunlukla evraksal anlamda yapılacak
düzeltmelerdir.
Örneğin, mülkiyeti Belediye adına tescil edilmiş olan taşınmazların kayıtlarının
demirbaş listelerinde olmaması. Söz konusu taşınmazlar, yapılan uygulama ve
kursak kesimlerdeki toplulaştırma ile elde edilen taşınmazlar olup, hemen demirbaş
listesine kayıtları yapılmıştır. Taşınmazların Cins değişikliği çalışmaları da devam
ediyor.
Kayıp araçlar olarak belirtilen eksiklik, söz konusu araçlar, 1968 modelden başlayan,
1981,1982, 1995, 1997 ve 2006 model araçlardır. Bu araçlar başka belediyelere hibe
edilmiş, hurdaya ayrılmış veya encümen kararı ile satılmış, bizim demirbaş
envanterinden düşülmüş, fakat aracı alan kurum veya şahıs tescilini üzerine almadığı
için Türkiye Noterler Birliği kayıtlarından tescil bilgileri değişmemiş araçlardır.
Belediyemize ait SGK ve Vergi Borçlarımızın anaparası ve faizleri bu yıl içerisinde,
2023 yılında çıkartılan yapılandırmadan faydalanılarak faize silinmiş, anaparası da
gayrimenkul trampalarla ödenerek belediyemiz Vergi ve SGK borçlarından
kurtarılmıştır.
Kamu kurum ve kuruluşlarına tüm belediyelerin yaptığı gibi bizde ihtiyaçlarının
karşılanmasında destek olduk ve oluyoruz. Başta okullarımız, ibadethanelerimiz,
Sağlık kuruluşlarımız olmak üzere acil ihtiyaçlarının karşılanmasında meclis
kararlarının alınmasında eksiklikler olmuş olabilir, bu eksiklikte kamu taleplerine
dönük 2023 yılı içersinde aldığımız genel bir meclis kararıyla giderilmiştir.
Yapım ihalelerinde özellikle acil ve öngörülemeyen ihtiyaçların daha hızlı
karşılanması, doğrudan temin yöntemini fazla kullanmamak ve doğrudan temin
limitlerinin de aşılmaması için genel işleri içeren ve bayındırlık birim fiyatlarını esas
aldığımız açık ihale yöntemi kullanılmıştır.
Örneğin bir kurumun veya belediyemize ait acil bir işin yapılmasında projesinin
hazırlanması, ihale günü alınması, ihale edilmesi, karara bağlanması işin
gecikmesine sebebiyet vermektedir. Bu sebeple bu ve benzeri işler bayındırlık birim
fiyatlarını esas alan ama açık ihale yöntemiyle yaptığımız işlerdir.
İş yeri ruhsatını belediyemizden değil de farklı kurumlardan alan işyerleri
belediyemize de beyanda bulunmadıkları için Çevre Temizlik Vergisi tahakkuk
ettirilememiş olup, eksiklik tespitinden sonra hemen sisteme dahil edilme çalışmaları
başlatılmıştır. Gerek ruhsatsız yerler gerekse de Çevre Temizlik Vergisi ile ilgili
eksikliklerde ivedi olarak giderilmeye başlanmıştır.
Ayrıca, Körfez belediyesi tarafından sunulan çeşitli hizmetlerde, belediye personeli,
belediye şirketi çalışanları, meclis üyeleri vb kişilerin meclis kararı ile belediye tesis
ve iştiraklerinden indirimli faydalanması hususunu muhalefetin de desteği ile belediye
meclisinden oy birliği ile geçen bir karardı fakat mevzuat yönünden değerlendirilerek
uygulama iptal edildi.
Bu ve benzeri hususların Sayıştay bulguları doğrultusunda çalışma ve düzeltme
işlemleri yapılmış ve yapılmaktadır.
Tüm bu hususlarla ilgili olarak belediyemizden bilgi almadan, kamuoyunu yanıltıcı
şekilde Körfez Belediyesi için ‘usulsüzlük var’ gibi söylemlerle açıklamalarda
bulunmak, maksatlı ve iyi niyetli olmayan bir yaklaşımın sonucudur.